#romewekomen - Reisverslag uit Rome, Italië van Rome reis 2015 - WaarBenJij.nu #romewekomen - Reisverslag uit Rome, Italië van Rome reis 2015 - WaarBenJij.nu

#romewekomen

Door: Kirsten en Emma-Lena

Blijf op de hoogte en volg Rome reis 2015

16 Maart 2015 | Italië, Rome

Met veel gesteun en gekreun hoorden we de wekker al erg vroeg afgaan, omdat we om 6:45 op school werden verwacht. Met een heerlijk vooruitzicht stonden we met z’n eenentwintigen aan school met onze koffers, sommige groter dan andere. Een vergeten telefoon, een laatkomer en negentien paspoort controles later, settelden we met z’n allen in de zeer ruime bus: er was ruimte genoeg voor ons allemaal. Eenmaal op het vliegveld aangekomen ging het allemaal erg soepeltjes, op een kleine onenigheid over de vertrektijd van het vliegtuig na. Onze vliegreis verging net zo soepel.

Om kwart over twaalf landde het vliegtuig veilig en wel op Italiaanse
grond, waar het weer heel wat minder aangenaam was dan in Nederland. We pakten de bus richting het mooie centrum van Rome, waar ons hotel zich bevond. We kregen, na het verdelen van de kamers, een uur de tijd om te acclimatiseren, sommigen deden dat onder genot van een heerlijk Italiaans ijsje. Vervolgens gingen we lopen.. en lopen… en lopen. Wat het uiteindelijk waard bleek te zijn toen we aankwamen op het Piazza del Popolo. Op het plein stonden twee kerken, waarvan we er een konden bezoeken. Het stadspark Villa Borghese lag erg in de buurt, dus het mooie stadspark pakten we even mee. De échte sfeer van het park konden we niet helemaal proeven, aangezien niemand zich in het park bevond door de heftige regen. Drijfnat kregen we de gelegenheid om een, wel heel erg late, lunch te eten (18.00).

’s Avonds konden we genieten van een Italiaanse maaltijd in een restaurantje in de buurt van ons hotel. Na het avondeten kregen we de gelegenheid om onze eigen avond in te vullen: sommigen dronken nog wat op een terrasje op Campo di Fiori en anderen trokken zich terug in de warme hotelkamer.

• 17 Maart 2015 - 18:03

Karen Te Velde:

Beste Kirsten en Emma-Lena,
    Hartelijk dank voor jullie eerste reisverslag. Ik hoop dat de regen vanaf woensdag jullie niet meer lastig valt. Leuk om op deze manier in Nederland jullie avonturen op een afstand te kunnen volgen. Lukt het jullie ook foto's te plaatsen bij het verslag?
    Hartelijke groet van de moeder van Lotte

• 19 Maart 2015 - 09:08

Rome Reis 2015 :

Beste moeder van Lotte,
    Leuk dat u reageert! Nee, de zon viel ons lastig gisteren haha! De temperatuur is heerlijk inmiddels. Foto's plaatsen is heel lastig, we zijn nog bezig met kijken hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
    Groetjes,
    Kirsten en Emma-Lena