Klassiek Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Rome reis 2015 - WaarBenJij.nu Klassiek Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Rome reis 2015 - WaarBenJij.nu

Klassiek Rome

Door: Kirsten en Emma-Lena

Blijf op de hoogte en volg Rome reis 2015

17 Maart 2015 | Italië, Rome

Om acht uur schoven we allemaal fris en fruitig aan de ontbijttafel. Onze lunch konden we alvast regelen op de markt op Campo di Fiori, maar de meesten zijn uiteindelijk in de supermarkt beland… De leiding werd in handen genomen door Rosanna en Sanne, die ons door het prachtige Rome naar Piazza Navona en naar het Pantheon leidden. Bij het Pantheon kregen we een foto opdracht terwijl we het gebouw bezichtigden. We vervolgden onze tocht langs de ‘schildpadden fontein’, de Tiber, Area Sacra en de ‘Mond der Waarheid’, waarbij elk monument een glimp was van wat het mooie Rome te bieden heeft. We aten onze geregelde lunch op in een parkje. Het weer was gelukkig al heel wat opgeknapt, dus we konden ‘droog’ onze lunch opeten.

Victor en Roos namen de leiding over en brachten ons naar Circus Maximus en door de Palatijn naar het Forum Romanum. We kregen de gelegenheid om het forum op ons eigen houtje te verkennen, terwijl we het vervolg van onze foto opdracht maakten. Op de planning stond vervolgens het bezoeken van het Colosseum. Dit plan liep echter een beetje in de soep door de verandering van het reglement van het Colosseum: zonder reservering mocht niemand naar binnen. Wij hadden geen weet van deze verandering en hadden dus geen reservering, hopelijk kunnen we nog reserveren voor een andere dag in de week.

Na de drukke dag was iedereen erg moe, dus we besloten om terug te gaan naar het hotel om wat bij te tanken voordat we uit eten gingen. Goed uitgerust gingen we naar een restaurantje om de hoek van het hotel, waar we pizza’s en pasta’s aten. Sommigen kozen wederom om hun avond af te sluiten op een terrasje, terwijl anderen de hotelkamer in doken.